18 januari 2013

Merknaam (nieuws, 2013)

ESCOBER ZOEKT LOGO

Iets bijverdienen in deze barre tijden? Ontwerp dan het nieuwe logo van het thrillerschrijversechtpaar Escober. Via het online platform Crowdspring.com kunnen kandidaten meedoen aan de ontwerpwedstrijd voor het nieuwe beeldmerk. Het logo zal gebruikt worden voor het boekomslag van de nieuwe thriller 'Overkill', maar ook worden ingezet bij de nieuwe ontwerpen van de vorige boeken en merchandising. De deadline voor inzenden is 29 januari.

Op de Crowdspring-site staat waaraan het logo moet voldoen. Het beeldmerk moet garant staan voor 'hardboiled thrillers, kwaliteit en een breed publiek'. Wat Escober, oftewel Esther Verhoef en wederhelft Berry, onder meer aanspreekt is een logo met tekst en eventueel het silhouet van het duo. Het beeldmerk komt ook te zijner tijd op tassen, T-shirts, pennen en andere parafernalia. Het logo moet staan voor een 'merk' in plaats van voor een 'gewone' auteursnaam, aldus de Verhoefjes. ,,Trefwoorden zijn hard en krachtig, modern, zuiver en innovatief.''

Voor degene die de ontwerpwedstrijd wint, ligt een 'award' klaar van vijfhonderd dollar. Daarmee zijn ook meteen alle rechten afgekocht.

Geen opmerkingen: