27 juni 2013

Van eigen bodem (nieuws, 2013)

TWEE ROSS-TITELS IN EERSTE LICHTING TOMAS ROSS CRIME

Eind oktober komen de eerste drie titels in de Tomas Ross Crime-serie op de markt. Twee boeken zijn van de hand van de naamgever van deze imprint van uitgeverij Cargo. Het gaat om een nieuw boek, 'De tweede november' met als ondertitel 'De waarheid over de moord op Theo van Gogh' (het thema laat zich dus raden), en een herdruk van zijn 'Tranen over Hollandia'. Deze thriller over de Nieuw-Guineacrisis verscheen voor het eerst in 2001, toen nog bij uitgeverij De Fontein. De derde titel is het debuut van Donald Nolet, 'Versleuteld' (ondertitel 'Het Pearl Harbor Complot'). ,,Ben ik zeer blij mee'', laat Ross weten. 

De opzet van Tomas Ross Crime is om en nabij dezelfde als die bij Slaughterhouse, een Cargo-imprint waarbij de smaak van de Amerikaanse bestsellerauteur Karin Slaughter een grote rol speelt. Ross: ,,Elk najaar en elk voorjaar drie titels. Maar géén vertaalde romans. Ik schrijf wel snel, maar niet zó snel. In het voorjaar van 2014 zijn het dus waarschijnlijk een midprice titel van mijn eigen backlist en twee nieuwe boeken van anderen. Eén daarvan heb ik inmiddels binnen. Het gaat hier eveneens om een debutant en ik ben er ook zeer blij mee.'' Ross is ook doende om bekende auteurs te benaderen, hoewel 'nieuw bloed' bij hem eerste prioriteit heeft.

1 opmerking:

Guido Huisintveld zei

Allemaal kanshebbers voor De Gouden Strop ! :-)