25 augustus 2013

Karaktermoord (nieuws, 2013)

JAMES PATTERSON TELEURGESTELD OVER VERFILMINGEN

De Amerikaanse auteur James Patterson is niet te spreken over de films die van zijn thrillers worden gemaakt. De bestverkopende misdaadschrijver ter wereld zegt dit in een interview met de New York Times.

,,Ik vind mijn boeken helaas veel beter dan de filmbewerkingen'', aldus Patterson. ,,Ik ben een filmfreak dus deze constatering maakt me somberder dan ze zou moeten doen. Mijn huidige, nogal paranoïde theorie is dat ik het slachtoffer ben van 'karaktermoord' door zekere lieden in Hollywood, die denken 'Oh, die schrijver heeft weer een pageturner in de kiosk op het vliegveld liggen'.''

,,Wat me ooit is overkomen: toen 'Along Came a Spider' (de eerste thriller met de zwarte speurder Alex Cross, red.) in de winkel lag, kreeg ik een spectaculair aanbod van een filmmaatschappij'', vervolgt Patterson. ,,Het enige wat ik hoefde te doen was Alex Cross te veranderen in een blanke...''

(Bron: New York Times)

Geen opmerkingen: