21 januari 2013

Uitwas (nieuws, 2013)

SASKIA NOORT DISTANTIEERT ZICH VAN 'FACELIFT'-ACTIE

Schrijfster Saskia Noort wil niets te maken hebben met de actie van filmdistributeur Entertainment One. Die verloot 'een complete facelift' onder de kopers van de dvd van de verfilming van haar thriller 'De verbouwing'. In de thriller speelt plastisch chirurg Tessa de hoofdrol.

De facelift, ter waarde van zesduizend euro, wordt beschikbaar gesteld door esthetisch chirurg Werner Beekman in Hilversum. Noort noemt op Twitter de prijs 'belachelijk'. ,,Ik distantieer me volledig van deze actie. Mijn boek is juist kritisch over de uitwassen van plastische chirurgie, krijg je dit. In overleg heb ik me tegen deze actie uitgesproken, maar mijn mening is genegeerd.'' Will Koopman, regisseur van 'De verbouwing', stelt van niets te weten.

'De Verbouwing' is na 'Terug naar de Kust' en 'De Eetclub' het derde boek van Noort dat is verfilmd. In de bioscoop trok de film vorige jaar bijna 300.000 bezoekers. Kopers die kans willen maken op de facelift, moeten de dvd wel kopen via Veronica Magazine.

Geen opmerkingen: