GLOSSY VOOR GRISHAM
John Grisham zit ruim twintig jaar in het vak. In juni 1988 werd zijn debuut 'A Time To Kill' gepubliceerd in een weliswaar magere oplage van 5000 exemplaren, maar sindsdien is het de Amerikaanse auteur voor de wind gegaan.
Twee decennia Grisham-thrillers, dat wil zijn Nederlandse uitgeverij A.W. Bruna niet zomaar onopgemerkt voorbij laten gaan. Na Linda., Matthijs., Youp., Calvijn! en Catherine krijgt nu ook 'de meester van de legal thrillers' zijn eigen glossy. Vanaf 27 januari is het John Grisham Magazine voor niks af te halen in de Nederlandse boekhandel.
Het tijdschrift is volgens de uitgever een hebbeding voor thrillerfans en een eerste kennismaking voor de eenzame ziel die de afgelopen twintig jaar nog geen legal thriller van Grisham gelezen heeft. Het bevat onder meer een interview met John Grisham door AD-recensent en Gouden Strop-winnaar Elvin Post, een voorwoord van strafpleiter Geert-Jan Knoops en een voorproefje uit de nieuwste Grisham-thriller 'De getuige'. Dit boek verschijnt wereldwijd op 27 januari 2009.
Met 'De getuige' keert Grisham terug naar het type boek waarmee hij zijn grootste successen boekte: het gevecht van een jonge, eenzame advocaat tegen een oppermachtige tegenstander. Ik heb geprobeerd de suspense terug te halen van mijn vroegere werk, zoals 'Advocaat van de duivel', aldus John Grisham in het tijdschrift.
Na Grishams doorbraak met het later verfilmde boek 'Advocaat van de duivel' (1991), groeide de voormalig advocaat uit tot de succesvolste thrillerschrijver ter wereld. Er gingen wereldwijd ruim 275 miljoen boeken van hem over de toonbank.
Het John Grisham Magazine is een eenmalige uitgave. De oplage is ruim 200.000 exemplaren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten