10 augustus 2009

Een geschenkboekje? (nieuws, 2009)

'MAAND' DOET HET BETER DAN 'WEEK'

Boekenkopers hebben dit jaar tijdens de Maand van het Spannende Boek in juni evenveel geld uitgegeven als in 2008. Daarmee heeft de Maand beter gepresteerd dan de Boekenweek. Dit blijkt volgens Boekblad uit de kwartaalmeting van Intomart GfK in opdracht van de Stichting Marktonderzoek Boekenvak. Aan dit onderzoek hebben 1200 consumenten meegewerkt.

Van de ondervraagden zegt 12 procent in juni meer geld aan boeken te hebben besteed dan vorig jaar. Zestien procent zegt minder te hebben uitgegeven, en 46 procent ongeveer evenveel. Hoewel de Maand in juni beter scoorde dan de Boekenweek in maart, is de Maand wel minder bekend. Slechts 30 procent van de ondervraagden is bekend met het gratis geschenk, tegenover 56 procent met het Boekenweekgeschenk.

(Bron: Boekblad)

Geen opmerkingen: