08 juli 2009

Trivia en lokkertjes (nieuws, 2009)

PROMOTIE NIEUWE 'DAN BROWN' IS ZELF EEN CODE

Het publiciteitscircus rond de onvermijdelijke nieuwe megaseller van Dan Brown, 'The Lost Symbol', heeft zelf iets weg van een ingewikkelde puzzel. De Amerikaanse uitgever Doubleday heeft aangekondigd dat naar de aanloop van de publicatie op 15 september de hele zomer lang codes, cryptische trivia, puzzels, kaarten, raadselachtige spreuken en andere dagelijkse lokkertjes via Facebook en Twitter worden verspreid.

Het boek speelt zich af in Washington D.C. en overlaadt beroepspuzzelaar professor Robert Langdon opnieuw met verborgen codes en geheime genootschappen. Langdon moet duistere zaken binnen een halve etmaal zien op te lossen. ,,Dit boek is een vreemde en wonderbaarlijke reis geweest'', liet Dan Brown eerder weten. ,,Vijf jaar aan research vervlechten in een twaalf uur lange tijdsspanne was een vrolijk stemmende uitdaging. Robert Langdons leven beweegt zich sneller voort dan het mijne.''


De thriller zou zich richten op de vrijmetselarij en de deze week vrijgegeven cover van het boek dat in Groot-Brittanniƫ zal uitkomen, lijkt dat te bevestigen. Daarop staat een sleutel afgebeeld met het passer- en winkelhaaklogo van de broederschap. De Amerikaanse versie van 'The Lost Symbol' laat overigens alleen het Capitool in Washington en een roodkleurig zegel zien.

De eerste druk van de Engelstalige versie van Browns nieuwste boek bedraagt 6,5 miljoen exemplaren. 'The Lost Symbol' is de opvolger van 'The Da Vinci Code' uit 2004 dat wereldwijd 81 miljoen exemplaren verkocht.

Geen opmerkingen: