31 januari 2012

Gesignaleerd (101)

vers van het mes!

HARRY KRAMP - DE PITCH

Bij uitgeverij Luitingh verschijnt vandaag 'De pitch', de tweede thriller van bekroond copywriter Harry Kramp.

Paul Hollak is creative director in de reclamewereld. Hij is grappig, rebels, woont in Amsterdam en is vijfendertig jaar. Terwijl hij nota bene in gesprek is met zijn baas, krijgt hij per telefoon een aanbod: hij kan twee keer zijn huidige salaris verdienen als hij exclusief voor de mysterieuze Rus Adam Parkhomenko gaat werken. Het is natuurlijk een aanbod te mooi om waar te zijn.

Harry Kramp (Leiden, 1949) is de vaakst bekroonde tekstschrijver in de reclamewereld, verantwoordelijk voor slogans als: 'Op een dag drink je geen bier, maar drink je Grolsch.' 'Melk. De witte motor', 'Wie nooit televisie kijkt, kijkt zeker VPRO.' en 'Ook wat ze niet vertellen, leest u in de Volkskrant'. Maar hij schreef ook scripts voor commercials en liedjes ('Julie July' stond in de zomer van 1995 op nummer één). In 2010 verscheen zijn eerste thriller, 'De commercial'.

Harry Kramp - De commercial. Uitgeverij Luitingh, 320 pag., € 18,95. ISBN 978 90 245 4209 3

Geen opmerkingen: