10 juli 2018

In de wolken (nieuws, 2018)

Hollywoods nieuwste goudmijn: Megan Abbott



Al meer dan tien jaar is de Amerikaanse schrijfster Megan Abbott een vaste waarde in het thrillergenre. Haar boeken halen steevast de bestsellerstatus en ook mocht ze enkele awards mee naar huis nemen. Nu pas wordt ze ontdekt door Hollywood


Van de twee meest recente thrillers zijn de filmrechten verkocht. Het magazine Entertainment Weekly berichtte dat de thriller You will know me uit 2016 en haar volgende week te verschijnen Give me your hand worden verfilmd door respectievelijk AMC en Skydance Media.

Dit brengt het aantal filmprojecten gebaseerd op thrillers van Megan Abbott op drie: van haar boek Dare Me is momenteel een pilotaflevering van een tv-reeks in de maak. Steph Green, bekend van de serie The Americans voert de regie. Ze is uitermate opgetogen over de filmprojecten laat Abbott aan Entertainment Weekly weten. 'Ik ben in de wolken.' Hollywood kreeg lucht van het talent van Megan Abbott, toen zij vorig najaar werd ingehuurd als lid van het schrijfteam van David Simon (The Wire) voor de nieuwe dramareeks The Deuce.

Tien jaar geleden won Abbott een Edgar Award for Best Novel met haar derde thriller Queenpin, waarin een feministische draai wordt gegeven aan een verhaal over een jonge vrouw die in een nachtclub werkt en met de maffia in aanraking komt. Dare me speelt zich af in en rond een cheerleadersteam op een high school, dat de aandacht van de politie op zich weet na een zelfmoord. Ook You will know me kent een competitieve omgeving: een turnteam met Olympische beloften dat wordt verscheurd door de gewelddadige dood van een betrokkene. En hetzelfde kan gezegd worden over Give me your hand, waarin de rivaliteit tussen twee oud-schoolgenoten, die nu beiden in de wetenschap werkzaam zijn, centraal staat.

Geen opmerkingen: