18 augustus 2008

Kleurrijke locaties (nieuws, 2008)

'VUURKORAAL' VERTAALD NAAR WITTE DOEK

'Vuurkoraal', het thrillerdebuut van Telegraaf-journaliste Annet de Jong, wordt verfilmd. Filmproducent Shooting Star heeft daartoe een overeenkomst gesloten met Querido, de uitgever van De Jongs literaire thriller.

,,Ik vind het geweldig'', zegt de schrijfster in haar eigen krant. ,,Ik ben zelf verzot op film en vind het ontzettend eervol dat mijn allereerste boek filmmakers inspireert.'' De Jongs debuut gaat over een verslaggeefster van het CuraƧaose dagblad Amigoe, die zich vastbijt in de verdwijning van een vakantievierend tienermeisje.

Hans Pos, een van de oprichters van Shooting Star, zal 'Vuurkoraal' zelf gaan regisseren. ,,Het boek is avontuurlijk en spannend en gaat over personages die iets te verbergen hebben, enigszins vergelijkbaar met mijn eerste film 'Bella Bettien'. In dat genre voel ik me thuis.'', aldus Pos in de Telegraaf. Hij vindt dat 'Vuurkoraal' veel filmische kwaliteiten bezit. ,,Annet de Jong heeft veel research gedaan. Dat merk je: ze gebruikt kleurrijke locaties en laat die loskomen van het papier.'' Simon de Waal, auteur van onder andere de thriller 'Pentito' zal 'Vuurkoraal' bewerken tot een scenario. Volgend jaar zullen de opnames beginnen.

(Bron: De Telegraaf)

Geen opmerkingen: