20 oktober 2018

Kleine tunnel (nieuws, 2018)

Pieter Aspe laat Boekenbeurs links liggen



Voor een handtekening van Pieter Aspe hoeft de fan dit jaar niet naar de Boekenbeurs in Antwerpen te gaan. De Vlaamse bestsellerauteur boycot de beurs.


De 65-jarige misdaadauteur vindt het niet kunnen dat je tien euro entree voor de beurs (van 28 oktober tot en met 11 november) moet betalen om een boek te mógen kopen. Van de weeromstuit heeft hij een tegenactie georganiseerd. 'Op de topdagen organiseer ik zelf gratis signeersessies in mijn stamcafé in Antwerpen.'

Vlaanderens succesvolste thrillerschrijver vindt dat hij consequent moet zijn. 'Vorig jaar heb ik kritiek geuit op het feit dat je tien euro moet neertellen om de beurs te bezoeken', zegt hij in Het Nieuwsblad. 'Betalen om een boek te mogen kopen: dat vind ik ervan. Ik heb toen gezegd dat ik niet meer op de beurs zou signeren als er niets veranderde. Wel, er ís niets veranderd, ook al toetert Boek.be (de organisatie) deze dagen volop met de ‘vernieuwde’ Boekenbeurs. Sorry, ik zie voor het publiek geen enkele vernieuwing.'

Lezers kunnen Pieter Aspe wel in levenden lijve elders ontmoeten. Op 1 en 11 november kunnen lezers hem tussen twee uur 's middags en zes uur 's avonds opzoeken in zijn Antwerps stamcafé Kleine Tunnel. Fans kunnen er een boek kopen, of een reeds aangekocht boek laten signeren. 'Of gewoon een babbeltje komen slaan, want mijn privésigneersessies hebben geen enkel commercieel oogmerk. Ik hoop in de eerste plaats een statement te maken.'

Bron: De Morgen

Geen opmerkingen: