04 juli 2017

Exit (nieuws, 2017)

Misdaadschrijfster Helen Cadbury overleden



De Britse thrillerauteur Helen Cadbury is vorige week overleden aan de gevolgen van kanker. Ze is 52 jaar oud geworden.

Helen Cadbury publiceerde haar thrillerdebuut To catch a rabbit in 2013. Ze woonde in de plaats Heworth en doceerde ruim vijf jaar lang creatief schrijven in een vrouwengevangenis. Cadbury's uitgever Jamie McGarry noemde haar dood 'een enorme schok'. Volgens McGarry sprak de schrijfster nog op haar sterfdag over de presentatie van nog te verschijnen boeken.

Enkele jaren geleden vertelde Cadbury in een interview voor de BBC radio hoe ze haar jaren had doorgebracht als actrice, dramadocent en fulltime moeder, voordat ze besloot zich volledig op het schrijven te richten. 'Toen ik jong was, kon ik maar niet kiezen tussen het beroep van actrice en auteur. Mijn vader zei ermee te wachten tot ik een idee had om over te schrijven. Toen ik veertig was geworden, was het zover.'

Cadbury's tweede thriller Bones in the Nest verscheen in 2015, haar derde, Race to the Kill, wordt in september op de markt gebracht. Het Londense schrijverscollectief Killer Women noemde Cadbury 'een briljant lid van de thrillerfamilie'.  Naast misdaadromans schreef Cadbury ook gedichten.

Bron: The Press

Geen opmerkingen: