24 januari 2019

Nieuwe impuls (nieuws, 2019)

Charles den Tex verkast naar HarperCollins



Hij zat al bij uitgeverij De Geus toen hij in 2002 zijn eerste Gouden Strop won. Maar voor Charles den Tex is nu het moment aangebroken om te gaan. De drievoudig winnaar van Nederlands belangrijkste thrillerprijs maakt de overstap naar HarperCollins Holland, meldt de uitgeverij.


Uitgeefdirecteur Jan-Joris Keijzer en Charles den Tex (r)
Charles den Tex, auteur van onder meer de met de Gouden Strop bekroonde boeken De macht van meneer Miller en Cel, heeft een contract getekend bij de uitgeverij voor zijn aankomende thriller, die najaar 2019 zal verschijnen.

In de voorjaarsbrochure van uitgeverij De Geus stond nog dat Den Tex' nieuwste thriller, Gevonden vrouw, in april zou verschijnen. 'Dat is een misverstand', aldus de schrijver, 'het boek komt niet bij De Geus uit. Ik mik nu inderdaad op het najaar bij HarperCollins Holland. Het boek is nog niet af, ik ben nog aan het werk.'

Hij had behoefte aan een andere uitgever, stelt de schrijver. 'Na bijna twintig jaar zet ik een nieuwe, grote stap naar HarperCollins Holland',  laat Den Tex in een persbericht van de uitgever weten. 'Ik verheug me enorm op onze samenwerking, het is de nieuwe impuls die ik zocht en ik ben ervan overtuigd dat we samen mooie dingen gaan maken.'

Uitgever Erwin Koning is niet minder opgetogen. 'Met veel plezier en trots verwelkomen wij Charles den Tex. Binnen de uitgeverij zijn veel fans van zijn werk, en wij kijken ernaar uit om samen met hem te gaan werken aan de publicatie van zijn nieuwe thriller. Met diverse auteurs heeft HarperCollins Holland al een mooie basis in het thrillergenre, en de komst van Charles verstevigt dit groeiende spanningsfonds.'

Den Tex is niet de eerste auteur die naar HarperCollins verkast. Eerder maakten Judith Visser en Jeroen Windmeijer de overstap. Ook Karin Slaughter, Linwood Barclay en Patricia Cornwell sloten een deal met het uitgeefconcern.

Geen opmerkingen: