08 maart 2015

Slachtoffer (nieuws, 2015)



SPEURDERSDUO KEERT TERUG IN DERDE REEKS 'BROADCHURCH'


David Tennant en Olivia Colman keren ook in het derde seizoen van de veelgeprezen tv-serie 'Broadchurch' terug als de rechercheurs Alec Hardy en Ellie Miller. Dat heeft de omroep ITV meegedeeld na de uitzending van het slot van de tweede reeks op de Britse televisie.

Ook het tweede seizoen van de misdaadserie werd goed bekeken. Scenarioschrijver Chris Chibnall liet weten 'overweldigd' te zijn door het feit dat veel mensen de serie met haar 'vele plotwendingen en verrassingen' wilden volgen. ''Ik ben ook blij dat ik opnieuw met deze fantastische personages aan de slag kan.''

Dat het tweede seizoen lichte kritiek kreeg van zowel fans als media, noemde hoofdrolspeler David Tennant 'onvermijdelijk'. ''Om eerlijk te zijn denk ik dat we slachtoffer zijn geworden van ons succes'', aldus de acteur. ''Het eerste seizoen was uitzonderlijk. In dit land is het kennelijk niet toegestaan om twee keer achter elkaar zo'n diepe indruk achter te laten. Maar ik ben er trots op dat ik deel mocht uitmaken van de groep 'Broadchurch'-acteurs.''

Het is nog niet bekend wanneer de opnamen voor het derde seizoen zullen aanvangen. Gemiddeld volgden rond de negen miljoen kijkers de beide series van 'Broadchurch'. Aan het eind van seizoen twee liep de interesse wel iets terug. De eerste aflevering trok 10,8 miljoen fans, het slot werd bekeken door bijna zes miljoen mensen.

(Bron: BBC)

Geen opmerkingen: