10 augustus 2018

Mij zie je niet (nieuws, 2018)

Tegenslagen krijgen 'Loes' er niet onder



Ze heeft recent een flinke portie ellende te verstouwen gehad. In het voorjaar van 2017 kreeg haar man Harry een hersenbloeding, waarna een maandenlange revalidatie in een verpleeghuis volgde. En net toen hij weer thuis zou komen, sloeg het noodlot toe bij Loes den Hollander zelf: in maart van dit jaar werd zij getroffen door een hersenaneurysma. De 69-jarige schrijfster moest daarop worden geopereerd in het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam. 


Maar tegenslagen krijgen Loes den Hollander er niet onder. Zoals ze al in april op haar Facebook-pagina schreef: 'Ik ben onderuitgehaald maar niet verslagen. Een pech die iedereen kan overkomen maar die niet voor iedereen goed afloopt. Er moet een levensgrote goede geest de regie hebben overgenomen toen er een zwakke vaatwand in mijn hoofd ging bloeden, anders waren de gevolgen niet te overzien geweest.'

Nu zijn de vooruitzichten weer goed. Echtgenoot Harry is weer thuis in de aangepaste woning, hij kan lopen en piano spelen. En ook de schrijfster is goed opgeknapt. Wat heet, ze heeft kans gezien haar manuscript voor haar nieuwe boek met slechts een klein beetje vertraging bij haar uitgeverij De Crime Compagnie in te leveren.

Loes den Hollander heeft inmiddels meer dan een miljoen boeken verkocht. Haar voornaam is inmiddels een 'merk' geworden. Vandaar dat 'Loes' groot staat afgedrukt op Mij zie je niet. Gisteren plofte er een doos met auteursexemplaren bij haar op de deurmat. 'Dat is iedere keer opnieuw een bijzonder moment, maar bij dit boek een beetje extra bijzonder', aldus de schrijfster op Facebook. 'Veel mensen zeggen tegen me dat ik hier trots op mag zijn, maar ik ben vooral blij. Omdat het, ondanks alle tegenslag, gelukt is. En omdat een nieuw manuscript van start is gegaan. Zo is het goed.'

Op 17 augustus ligt Mij zie je niet in de winkel.hij in de winkel en op zaterdag 1 september is de presentatie ervan in boekhandel Plukker in Schagen. De thriller is geschreven vanuit de persoon van een moeder van een kind dat werd doodgepest. Ze is een nabestaande. De flaptekst luidt: 'Ik weet sinds die dag hoe de hel eruitziet en ik heb besloten om een paar mensen dezelfde ervaring te gunnen.' Volgens de uitgeverij gaat het boek niet alleen over de dood van een tiener, maar zelfs over actuele kwesties als #MeToo en 'ongezonde en milieuonvriendelijke' houtkachels.

Geen opmerkingen: