30 mei 2015

Uitgekauwd (nieuws, 2015)

MARION PAUW STOPT MET SCHRIJVEN

''Ik ga stoppen met schrijven''. Dat zegt Marion Pauw, auteur van het geschenkboekje voor de Maand van het Spannende Boek, in een interview met zowel de Volkskrant als NRC Handelsblad. Ze gaat de handel in.

''Ik ben bezig met het opzetten van een bedrijf'', zegt Marion Pauw in de Volkskrant. Ze zegt dat ze zelf een product heeft ontwikkeld, dat ze op de markt wil brengen. Wat voor product dat is, wil de auteur van onder andere het geschenkboekje Grijs gebied en de met de Gouden Strop bekroonde thriller Daglicht niet kwijt.

''Het zou prachtig zijn als ik het schrijven enorm zou gaan missen'', zegt Pauw. ''Schrijven is iets what I love to hate, snap je? Het is geweldig en ik kan er zoveel in kwijt. Het is ook zwaar. Ik heb in korte tijd veel geschreven, acht boeken en twee tv-series in elf jaar.''

Pauw is in februari een maand naar Senegal geweest om te schrijven. Haar zus woont daar. ''Daar zat ik dan in heerlijke hotels aan prachtige rivierdelta's. (...) Ja, dan is schrijven heerlijk. Maar hier is het vaak: o ja, Nadja (haar dochter, red.) moet naar de tandarts of ik moet nog boodschappen doen. Het schrijfproces zit de hele tijd in de verdrukking.''

In het begin vond Pauw het isolement van het schrijversbestaan heerlijk. ''Maar inmiddels vraag ik me af of het geestelijk wel gezond is om de hele tijd achter een computer te zitten'', zegt ze in NRC Handelsblad. ''Mijn thema's heb ik voor mijn gevoel een beetje uitgekauwd. Het wordt tijd om de bron te laten bijvullen.'

1 opmerking:

Unknown zei

Erg jammer, een van de beste thriller schrijvers van de afgelopen jaren, heb alles van haar gelezen, hoop dat ze toch ooit weer op haar besluit terug komt !