30 december 2023

Wachten met smart (nieuws, 2023)


Uitgever: 'Nieuwe thriller Anya Niewierra wordt bestseller'



Uitgeverij Luitingh-Sijthoff weet het zeker: De Nomade, de nieuwe thriller van Anya Niewierra wordt een geheide bestseller. 'We hebben hoge verwachtingen, dit wordt een topper.'

In mei 2024 verschijnt De Nomade, de nieuwe thriller van Anya Niewierra. In november kreeg Niewierra de NS Publieksprijs voor haar thriller De Camino, een bestseller met een opmerkelijk verkoopsucces. Het boek verscheen in mei 2021 en stond dat jaar een week in de Bestseller 60. Halverwege 2022 belandde de thriller opnieuw in de bestsellerlijst om er 24 weken in te verblijven. En dit jaar staat het boek op één week na onafgebroken in de top 60, met twee keer een nummer 1-positie. Het is, als we haar uitgever mogen geloven, het voorlopige hoogtepunt in de literaire carriere van Niewierra, die in het dagelijks leven directeur van VVV Zuid-Limburg is.

'Dat je dat gegeven is in de herfst van je leven. Ik heb een heel mooie carrière, en dan neemt in een keer je leven zo'n bijzondere wending, net voor je 60e, en dat is eervol', zegt Niewierra voor de microfoon van L1. 'Ik ben meer verwonderd, dat ik klaarblijkelijk toch zoveel mensen heb geraakt met mijn werk. Ik word herkend en aangesproken op straat. Mensen feliciteren me en vertellen dat ze mijn boeken hebben gelezen. Maar ik ben zelf meer een stille genieter. Ik ben niet zo iemand die euforisch gaat doen.'

Redacteur Maarten Basjes van uitgeverij Luitingh Sijthoff zegt bij L1 het volgende over Niewierra's volgende boek, De Nomade: 'Gezien het succes van De Camino, het winnen van de NS Publieksprijs, en de populariteit van Anya’s werk in algemene zin, hebben we natuurlijk heel hoge verwachtingen. De lezers zitten echt met smart te wachten op de nieuwe Niewierra. Anya zit nu nog in de afrondende fase van het schrijven, maar alles wat ik tot nu toe heb gelezen schreeuwt bestseller. Dit wordt weer een echte topper.'

Geen opmerkingen: