16 november 2022

Onderprikkeld (nieuws, 2022)


Pauw biedt troost




Elk boek dat ze schrijft, wordt een succes. En dit jaar won ze ook nog de Gouden Strop (met bijbehorend geldbedrag). Toch schnabbelt bestsellerauteur Marion Pauw bij in een koffietent. Niet voor het geld, maar meer om tussen de mensen te zijn. 

Met haar man woont Marion Pauw deels in Spanje en Amsterdam. Haar kinderen zijn inmiddels 23 en 24. Ze merkte dit jaar dat ze meer tussen de mensen wil zijn. 'Toen de kinderen klein waren, stond ik meer in de maatschappij, nu voelt het alsof ik me in de periferie daarvan bevind', zegt ze in het AD.

Daarom besloot ze afgelopen zomer een horecabaantje te nemen. 'Ik werk nu bij een koffietentje: vroeg opstaan, naar mijn werk gaan, vragen aan mensen: zal ik een cappuccino voor je maken? Geweldig vind ik het.'

De schrijfster en scenariste vertelt dat ze gevoelig is voor burn-out en depressie. 'Als schrijver sta je altijd zo open, dan raak je makkelijk overprikkeld. Maar als er te lang te weinig gebeurt, kan ik ook ónderprikkeld raken. Ingewikkeld.'

Nog een weetje: alcohol is voor Pauw zo goed als taboe. 'Dat moet ik bekopen met opvliegers en de volgende dag ben ik brak.'

(Bron: AD)

Geen opmerkingen: