27 maart 2020

Lezen in tijden van corona 5 (nieuws, 2020)

Almar Otten - Lied van angst 



Wat te doen als er sprake is van een intelligente lockdown? Dan ga je maar lezen. Boeken van misdaadschrijver Almar Otten uit Deventer bijvoorbeeld. Onlangs heeft hij drie van zijn misdaadromans online gezet zodat mensen ze gratis kunnen downloaden en lezen.


'Ik wilde nog altijd iets doen met deze, inmiddels vergeten, boeken', zegt Almar Otten (55) in De Stentor. 'Dit leek me het juiste moment.'

Otten kocht tien jaar geleden de rechten van de boeken terug van de uitgeverij die ze destijds had uitgebracht.

Het gaat om de thrillers Lied van angst, Icoondrift en Gebonden kapitaal. Ze spelen zich allemaal af in Deventer, de woonplaats van Otten. De boeken waren niet meer leverbaar en ook niet digitaal te krijgen.

Inmiddels heeft Otten, gemeenteambtenaar in zijn woonplaats, tien boeken op zijn naam staan. Volgens De Stentor heeft hij inmiddels al bijna een jaar niet meer geschreven. 'Ik heb het nu ongelooflijk druk op mijn werk en nu merk ik dat ik ook tegen grenzen aan loop.' Maar hij gaat het schrijven zeker weer oppakken, belooft hij. Er zijn ideeën zat. 

De boeken van Otten zijn hier te downloaden. 

Bron: De Stentor

Geen opmerkingen: