31 juli 2022

Afgunst, woede en wraak (nieuws, 2022)

Inleveren manuscript kost Loes den Hollander geld




Doorgaans slaken auteurs een zucht van verlichting als ze hun nieuwe boek hebben voltooid. Zo niet, Loes den Hollander. Zij bericht hierover op Facebook.

Na haar autobiografische boek Altijd nooit meer over het verlies van haar man Harry, zette bestsellerauteur Loes den Hollander zich weer aan het schrijven van een thriller. Dat boek verschijnt op 11 oktober bij De Crime Compagnie en heet De heks in mij.

Haar nieuwe thriller gaat over afgunst, woede en wraak. Kaia, Jill en Wies hebben één vurige wens gemeen: moeder worden. Dat lijkt niet voor alle drie weggelegd te zijn, twee van hen moeten hun grote verlangen loslaten.

Zo’n teleurstelling doet iets met een vrouw. Het veroorzaakt verdriet, maar ook afgunst, woede en soms zelfs wraakgedachten. Maar wat als je ruimte geeft aan die gevoelens? Wat als je de heks in jou tevoorschijn laat komen en niemand meer veilig is?

Eergisteren rondde Den Hollander de eerste versie af van De heks in mij. 'Het document is nog twee dagen van mij alleen, als ik mijn eigen redactie doe', laat ze weten. 'Dan gaat het naar de manuscriptbeoordelaar, dan is het definitief geen soloproject meer.' Van elk boek las ze de laatste zinnen altijd voor aan haar man Harry. 'Dat heb ik nu wéér gedaan. Ergens luistert hij.'

Vandaag is het manuscript naar de beoordelaar gestuurd. 'Wat zal ik nu eens gaan doen met mijn leven?', vraagt ze zich vertwijfeld af. Ze verzucht: 'Dit gaat weer geld kosten.' 

Loes den Hollander is een echte thrillerkoningin, aldus haar uitgeverij De Crime Compagnie. Ze heeft tientallen titels op haar naam staan. Van haar boeken zijn ruim 1 miljoen exemplaren verkocht. De schrijfster ontving tijdens het Thrillerfestival in Zoetermeer De MAX Gouden Vleermuis 2021 voor haar hele oeuvre.

Geen opmerkingen: