14 januari 2008

We gaan er even uit voor de reclame (nieuws, 2008)

CORNWELL-FANS MOETEN AAN DE SLAG

De Amerikaanse thrillerschrijfster Patricia Cornwell heeft haar fans gevraagd een tv-reclame te maken om haar nieuwste boek te promoten. Van haar nieuwe bestseller 'Book Of The Dead' komt in april de paperbackversie uit, de reclame moet de verkoop helpen stimuleren.

Cornwell kiest eigenhandig de winnende reclame uit, meldt de website van de BBC. Op 17 maart wordt bekend wie heeft gewonnen. 'Book Of The Dead' (de editie met harde kaft) stond al acht weken bovenaan de bestsellerlijst van de krant The Sunday Times.

In 'Book of the Dead (in het Nederlands verschenen onder de titel 'Dodenrol') begint Cornwells alter ego, Kay Scarpetta, in het oude centrum van Charleston een privépraktijk voor forensische pathologie.

Scarpetta heeft met haar schat aan ervaring al veel vermoorde mensen en bewijzen van sadisme gezien, maar nu wordt zij geconfronteerd met een reeks onthutsende, angstaanjagende sterfgevallen: een verdachte zelfdoding, een ritueel vermoorde vrouw, een misbruikt en gedumpt jongenslichaam. Voordat ze hiermee klaar zal zijn, zal de Dodenrol, het logboek van het mortuarium, veel meer namen voor lijkschouwing bevatten. En wellicht ook haar eigen naam.

Geen opmerkingen: