CRIMEZONE VIERT TIENDE VERJAARDAG MET GLOSSY
Thrillerwebsite Crimezone viert het tienjarig bestaan met de uitgave van een eigen glossy, het Crimezone Magazine. Het tijdschrift verschijnt op 1 oktober.
In september 2002 opende Crimezone.nl de virtuele poorten voor het publiek. Initiatiefnemer was Sander Verheijen. De site vergaarde in korte tijd een grote groep vaste bezoekers. Nadat hij Crimezone in 2005 verliet, werkte Verheijen als redacteur thrillers bij uitgeverij Unieboek|Spectrum. Sinds 2006 maakte de site deel uit van de afdeling E-media van Unieboek. In februari 2010 nam uitgeverij A.W. Bruna de thrillersite over en in juni van dat jaar keerde Verheijen terug als hoofdredacteur.
Crimezone Magazine zal vier keer per jaar verschijnen en vertaalt volgens Verheijen 'de hoogtepunten van de site naar een aantrekkelijke layout in papiervorm'. Het blad telt 96 pagina's. In het eerste nummer o.a. aandacht voor Camilla Läckberg, Lars Kepler, Gillian Flynn, Judith Visser en Mel Wallis de Vries, een column van Charles den Tex en een kort verhaal van Deon Meyer. Verder thrillertips, acties en een thrillerquiz. Het tijdschrift kost € 6,95 en wordt vooralsnog alleen in de webshop van Crimezone.nl verkocht.
Een glossy?
BeantwoordenVerwijderenWat old school.
Als het nu een app was,
voor de iPhone 5...