19 april 2017

De hoge lat (nieuws, 2017)

AD LAAT HAWKINS' TWEEDE VOORPROEVEN

Haar eerste boek, Het meisje in de trein, was een wereldwijde hit en werd vorig jaar verfilmd. Het AD brengt nu al - exclusief, stelt de krant - een fragment van In het water, de tweede thriller van de Britse Paula Hawkins. Het boek ligt vanaf 2 mei in de winkel. 

Na de publicatie van haar goed ontvangen thrillerdebuut gaf Paula Hawkins toe dat er hooggespannen verwachtingen waren en dat de lat na zo'n bestseller erg hoog ligt. 'Bij elk boek dat ik schrijf, is er een punt dat ik het niet meer zie zitten', zei ze tegen het AD.

Het overweldigende succes van Het meisje in de trein had op geen beter moment kunnen komen. Hawkins zat krap bij kas. 'Ik voelde me mislukt als schrijver, had geen cent meer, was bang dat ik mijn hypotheek niet meer kon betalen.' Het boek verscheen in vijftig landen en veertig talen.

Bron: AD

Geen opmerkingen: