31 maart 2014

Uniek karakter (nieuws, 2014)

FORS VOORSCHOT VOOR AMERIKAANSE DEBUTANTE

Jax Miller
Aan de vooravond van de London Book Fair heeft uitgeverij HarperFiction een contract gesloten met thrillerdebutant Jax Miller voor het schrijven van twee thrillers. Millers eerste boek heet 'Freedom's Child'. Hoe groot het voorschot voor Miller is, is niet bekend. Wel is bevestigd dat het een bedrag is met zes cijfers voor de komma.

Volgens de uitgever heeft Miller met 'Freedom's Child' een adembenemende, snelle thriller afgeleverd. Miller verklaarde tegenover The Bookseller: ,,Ik voltooide mijn manuscript op dinsdag, mijn literair agent Simon Trewin las het op woensdag, sloot op donderdag een deal met mij en stuurde het vrijdag naar uitgever Kate Elton van HarperFiction. Het contract werd vervolgens getekend op maandag. Ik hoop van harte dat ik het niet gedroomd heb en dat dit alles een sprookje blijkt te zijn.''

'Freedom's Child' gaat over een vrouw, Freedom genaamd, die de laatste achttien jaar onder een getuigenbeschermingsprogramma heeft geleefd, nadat ze was vrijgepleit voor de moord op haar man. Als haar dochter, van wie ze beviel in de gevangenis en die ze heeft moeten afstaan ter adoptie, wordt vermist, ontsnapt Freedom aan haar begeleiders, vastbesloten om haar kind te redden.

Uitgever Kate Elton zei stomverbaasd te zijn toen ze ontdekte dat deze 'ongelooflijk rijke en degelijke thriller' het debuut was van een 28-jarige. ,,Freedom is een karakter waar je onherroepelijk verliefd op wordt. Een waarlijk origineel personage. Miller is een verbazingwekkend nieuw talent.''

Miller is geboren en getogen in New York en woont thans in het Ierse graafschap Meath. Vorig jaar stond ze, onder haar echte naam Aine O'Domhnaill, op de shortlist van de Debut Dagger van de Crime Writers' Association met het verhaal 'The Assassin's Keeper'. 'Freedom's Child' was toen al in de maak.

(Bron: The Bookseller)

Geen opmerkingen: