07 november 2012

Het is voltooid (nieuws, 2012)

GEEN VIERDE REEKS 'THE KILLING'

Er komt geen vierde reeks van de thrillerserie 'The Killing'. Dat zegt de Deense actrice Sofie Gråbøl, die de hoofdrol van inspecteur Sarah Lund vertolkt, in een interview met The Guardian.

,,Het is voltooid'', aldus Gråbøl. ,,Dat gevoel had ik niet aan het einde van de tweede serie. Maar nu ben ik ervan overtuigd dat er definitief geen vierde reeks wordt gemaakt.''

Gråbøl heeft wel moeite om afscheid te nemen van haar personage. Sarah Lund is een nogal onwaarschijnlijke heldin: communicatief niet erg handig, geen echt familiemens en niet in staat om een relatie in stand te houden. Maar Lund won de harten van de kijkers met haar niet aflatende speurtocht naar de moordenaar van Nanna Birk Larsen in de eerste serie van 'The Killing'.

De actrice belooft een mooi einde van de reeks. Tijdens het interview met The Guardian heeft ze moeite om haar emoties te beheersen. ,,Ik heb het gevoel alsof ik net uit een draaimolen ben gestapt en de grond nog steeds beweegt. De laatste opnamedag deed me veel meer dan ik had verwacht. Het was nogal intens. Ik had drie grote scènes, kreeg het idee alsof ik me in een orkaan bevond. Daarna nam ik afscheid van iedereen, wandelde naar het parkeerterrein van de studio, kroop mijn auto in, sloeg de deur dicht en stortte helemaal in.''

Ook schrijver Søren Sveistrup benadrukt dat met de derde reeks 'The Killing' is voltooid. Men hoeft ook geen moeite te doen om hem over te halen. ,,Ik wil dat de allerlaatste aflevering net zo goed is als al die andere. Er is al genoeg bagger op de televisie en ik wil niet meewerken aan een serie die niet meer aanslaat.''

'The Killing III' wordt vanaf 17 november op BBC4 uitgezonden. Precies een maand later brengt Lumiere de serie op dvd uit.

(Bron: The Guardian)

Geen opmerkingen: